lördag 21 december 2013

Virkade bakverk, stjärnduk o tomtar

Min halvsysters dotterdotter som är 5 år ska få en speciell julklapp. Virkade bakverk och moccakoppar jag hittat på loppis. Eftersom hon går i ett dagis med Steiner pedagogik (Kristofferskola) och vill ha så litet plast hemma som möjligt. Alltså "riktiga" saker...
Tidigare har jag virkat en princesstårta till henne.
På tallriken ligger en duk i en form av en stjärna.





Min korta tomte fick en kort stund ha en kompis; den fick bli en julklapp till min dotters gudmor.
Nu håller jag på med en röd stjärnduk - dens öde vet jag ännu inte... Kanske den blir en julklapp eller så stannar den hemma. Jag har faktiskt kommit på att jag ska virka flere stjärnor och ha som tabletter under jultallrikarna - det kan bli riktigt snyggt med Blå Fasan på dem.

Ha det gott !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar