tisdag 15 april 2014

Handvärmare

Ja, ibland känns det kyligt när man jobbar vid ett dragit fönster.
Dottern tycker hon får kalla händer när hon spelar piano....
Man kan ju också ha såna här på sej när man är ute och promenerar eller springer...

De färggranna är virkade i Novitas Nalle Blomsteräng ullgarn,
virknål 3 mm. Härligt mjukt garn.

Det vita paret i Novitas 7-Bröder med virknål 4mm
Jag la upp 25 luftmaskor.
1 varv fasta maskor
2 varv stolpar
Så fortsatte tills jag gjorde hålet för tummen.
7 luftmaskor som fästes i samma varv 7 maskor längre fram.
Kanten är en picotkant.



Det är bara att mäta på handen hur stor eller lång man vill ha.
Jag vill inte virka en "tumme" till de här värmarna för jag vill ha tummen fri när jag jobbar.
De är så enkla att virka - virkade dem under ett par TV-program. 
Det vita paret kommer att bli "ett påskägg" till en kollega. Jag tror hon blir glad för att inte få chokladägg ;)

Än hinner Du virka något till ett "påskägg".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar