onsdag 4 juli 2012

mera Åbo



Morgonpromenad med hundarna läng ån



Bron som höll på att rasa är reparerad...


Morgonpromenad med hundarna - vad finns väl bättre än att sätta sej ner på morgonkaffe / kakao med vispgrädde och en färsk munk?


Ahhhhhhhhhhhhhh....



Muffins och Tekla väntar, väntar och väntar på när matmatte ska komma hem 
- jag är hundvakt... 


Motsträvigt gick vovvarna på promenaderna - tänk om matte kommer tillbaka och hämtar bilen och far iväg utan hundar !! Bäst att vara snabb och snabbt tillbaka hem....


Åbo slott - Sveriges näststörsta och modernaste stad i Sverige på "Svenska tiden". Verkligt sevärd och intressant guidning på svenska ! 


Här hölls det gästabud i 3-4 dagar !! 



Jag tycker nog det är betydligt skönare att sitta och handarbeta hemma med ordentlig belysning !

Jag är nog nöjdare med min resväska än kofferten...



Ett härlig gobelängöverdrag till kuddar fanns i museibutiken Fatabur! 



Tekla 


Muffins !


12 veckor gamla söta kattungar till Occarina... Det svartvita kallas Ariadne, den svarta Freja och  Oskar.


Ett av husen hade gett lov att odla grönsaker i lastpallars kragar! Fin idé !




Hem igen i egen hytt ! Allergihytt för två, perfekt!



Mitt museimärke!! Passar väl bra va?




Må väl !


2 kommentarer:

  1. Jättefina minnesbilder från Åbo! Tack för hundvakteri och sällskap!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Birgitta för oförglömlig mini sommarsemester ! Vi hade så mysigt och trevligt !

      Kram Helena

      Radera