lördag 16 november 2013

Mössor, tomteluva och en virkad boll


Jaha, så har jag virkat litet mössor igen - den här gången prydde jag dem med en African Flower (5 uddar) 
Nedan en tomteluva i barnstorlek - den blev riktigt bra tycker jag. Ökade i början efter var tredje maska, några varv osv... Sedan efter den femte - tittade efter att allt såg jämt ut och så fortsatte jag...


Såg en sån här virkad boll för ett tag sedan... Den fick mej att söka på Google bollbilder - där fanns en 5-uddad African Flower färggrann boll som var ihopvirkad med vitt garn... Jag blev så sugen så jag virkade en prototyp  (som jag inte sytt ihop ännu) i blå nyanser och svart. Den här röda var jag bara tvungen att virka till min väninna som ska sätta den i fönstret på lilla klädboden hon driver.
Jättekul att virka - du behöver 12 African Flower (pentagon) och vadd till innanmätet.


Jag tror jag ska göra en till mej själv och ha som prydnadskudde ! 

Ha det gott !! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar